HUT Ke 15 IKMAL Ditandai Peluncuran Buku Mengenal Leluhur Masyarakat Kampar Malaysia

0
189

MALAYSIA (auranews.id) – Ikatan Kamparputra Malaysia (IKMAL) akan mengelar acara memperingati Hari Ulang Tahunnya ke 15 yang dimeriahkan dengan peluncuran buku “Mengenal Leluhur Masyarakat Kampar Malaysia” pada tanggal 24 Februari 2019 mendatang di Temerloh, Kuala Lumpur, Malaysia.

Informasi ini dibenarkan oleh SecGen IKMAL Datuk Paduka Awalludin Ramlee saat dihubungi auranews.id, Sabtu (16/02/2019) siang lewat media Whatsapp dari Malaysia.

“Persatuan Masyarakat Kampar Malaysia, atau lebih dikenal dengan akronim IKMAL, iaitu Ikatan Kamparputra Malaysia, akan merayakan Hari Ulang Tahunnya yang ke 15  dengan program yang telah disusun bagi hari tersebut adalah Mesyuarat Agung Tahunan persatuan, upacara peresmian Hari Ulang Tahunnya sekaligus pelancaran buku bertajuk ‘Mengenal Leluhur Masyarakat Kampar Malaysia yang akan disempurnakan oleh Tan Sri Dato’ Seri Utama Dr Rais Yatim, pengasas dan pengerusi Yayasan Budi,” tulisnya.

Diteruskan Awalludin, bahwa acara juga dimeriahkan dengan persembahan kebudayaan Kampar berupa tarian-tarian tradisional yang diiringi alat musik dari Bangkinang bersama dengan kehadiran undangan dari Pemerintah Kabupaten Kampar yakni Bupati Kampar.

“Buku bertajuk ‘Mengenal Leluhur Masyarakat Kampar Malaysia adalah susunan Mejar Jeneral Dato’ Amir Baharuddin (Bersara) @ Amir Guntur Domo yang juga pengasas sekaligus Presiden IKMAL,” sebutnya.

Penulis: Arief